Criterii de re
- certificare
Re-certificarea / re-înregistrarea se aplica pentru Manageri Sistem /
Auditori / Consultanti / Consultanti Seniori.
Re-certificarea se realizeaza cu o periodicitate de 3 ani.
1.
Manageri Sistem
(MC, MM, MHS, MHC, MSI, Risc).
Conditiile de recertificare sunt urmatoarele:
Prezentarea de dovezi privind experienţa de
lucru in cadrul sistemului de management al calitătii / mediului / sănătătii si
securitătii ocupationale / risc de cel puţin 2 ani acumulată în perioada de
valabilitate a certificatului, inclusiv implicarea în derularea a cel puţin unui
proiect finalizat în legătură cu sistemul de management calitate / mediu /
sănătate si securitate ocupatională / risc într-o organizaţie (adeverintă din
partea angajatorului / clientului / copie fisă post etc.)
Prezentarea spre analiză a tuturor
reclamaţiilor primite cu privire la activitatea de manager calitate / mediu /
sănătate si securitate ocupatională / risc şi a modului de rezolvare sau
declaraţie pe proprie răspundere că nu au existat astfel de reclamaţii
Demonstrarea actualizării cunoştinţelor în
domeniul calităţii / mediului / sănătătii si securitătii ocupationale prin
intermediul a cel puţin o zi de instruire
Promovarea unui examen scris care constă în
20 întrebări. Timp de răspuns 30 min. Candidaţii promovează dacă răspund corect
la 60% din întrebări.
Managerul va lua la cunoştinţă „Codul de
conduită profesională” pentru manageri sistem şi va declara prin semnătură că
va respecta toate clauzele acestuia.
2. Auditori / Lead Auditori (AC/LAC, AM/LAM, AHS, AHC, ASI)
Conditiile de recertificare sunt urmatoarele:
Prezentarea de dovezi privind participarea ca
auditor la cel puţin 3 audituri complete de sistem calitate /mediu / sănătate
si securitate ocupatională însumând cel puţin 15 zile, din care 9 la fata
locului, în perioada de valabilitate a certificatului, SAU
Evaluarea de către un alt auditor desemnat (2
zile de audit la fata locului, candidatul actionează ca lead auditor). În plus,
va fi evaluată si completarea documentelor de audit
Pentru Lead Auditori, unul dintre
auditurile de mai sus trebuie să fie condus de candidat din postura de lead auditor al unei echipe formată din cel putin încă un auditor
Prezentarea spre analiză a tuturor
reclamaţiilor primite cu privire la activitatea de auditor şi a modului de
rezolvare sau declaraţie pe proprie răspundere că nu au existat astfel de
reclamaţii
Demonstrarea actualizării cunoştinţelor în
domeniul calităţii / mediului / sănătătii si securitătii ocupationale prin
intermediul a cel puţin o zi de instruire
Promovarea unui examen scris care constă în
20 întrebări. Timp de răspuns 30 min. Candidaţii promovează dacă răspund corect
la 60% din întrebări
Auditorul va lua la cunoştinţă „Codul de
conduită profesională” pentru auditorii şi va declara prin semnătură că va
respecta toate clauzele acestuia.
Note:
-
Re-certificarea,
re-înregistrarea se face numai la cererea detinatorilor de certificate, care
îsi depun dosarele înainte de expirarea
valabilitatii certificatului (valabilitatea certificatelor emise de ARC este de
3 ani ).
-
Dosarul
de re-certificare va cuprinde cererea de re-certificare si documentele
necesare, în conformitate cu criteriile mai sus mentionate, precum si dovada
achitarii taxei de re-certificare / re-înregistrare.
TAXA DE RECERTIFICARE
Taxa de re-certificare este de 180 Euro +TVA/ certificat.
Taxa se achita integral în lei, la cursul oficial BNR leu/Euro din ziua
efectuarii platii. Pentru persoanele
care doresc prelungirea pentru ambele certificate ale aceluiasi domeniu (MC +
AC / CS, MM + AM/CS, MHS+AHS/CS, MHC+AHC/CS, MSI+ASI/CS), taxa pentru
prelungirea celui de-al doilea / treilea certificat este de 150 Euro + TVA.
Aceasta taxa cuprinde examinarea
si eliberarea certificatelor ARC si EOQ actualizate/ re-înregistrate.
Programul de examinare în vederea
recertificarii este urmatorul:
|
MC/AC/LAC
|
MM/AM/LAM
|
MHS/AHS
|
MR |
Bucuresti
|
12.11.2018
|
13.11.2018
|
05.11.2018
|
14.11.2018
|
21.01.2019
|
23.01.2019
|
22.01.2019
|
23.01.2019
|
01.04.2019
|
02.04.2019
|
03.04.2019
|
04.04.2019
|
20.05.2019
|
21.05.2019
|
22.05.2019
|
23.05.2019
|
|
|
|
|
ELIBERAREA CERTIFICATELOR DE AUDITOR CU
MAI MULTE SPECIALIZARI
Detinatorii de
certificateARC de auditor terta
parte, indiferent de specializare (calitate, mediu, sanatate si securitate ocupationala,
siguranta alimentului, securitatea informatiei), care îndeplinesc conditiile de
eliberare si mentinere a unui certificat de auditor pentru o noua specializare
(inclusiv prezentarea dovezilor privind experienta practica de audit în limita
termenului de 1 an de la promovarea examenului de manager pentru a doua
specializare sau, dupa caz, de auditor), pot solicita eliberarea acestuia, fara
a urma un nou curs de auditori sau a promova un nou examen.
În aceste
conditii, taxa de eliberare a certificatului este de 150 Euro+TVA.
În cazul în care nu este
îndeplinita conditia de prezentare a dovezilor în termenul specificat,
eliberarea noului certificat se va realiza numai dupa promovarea unui nou
examen de auditor, cu plata integrala a taxei de certificare.
ELIBERAREA
CERTIFICATELOR ÎNTR-O LIMBA DE CIRCULATIE INTERNATIONALASAU A
DUPLICATELOR
Detinatorii de certificate ARC
pot solicita eliberarea aceluiasi tip de certificat, în orice limba de
circulatie internationala, sau eliberarea unui duplicat, în cazul pierderii sau
deteriorarii certificatului initial. Taxa de eliberare este de 30
Euro+TVA/certificat.
|